Typowe warunki gwarancji różnych producentów....


<<< WSTECZ


  1. SERWISANT udziela gwarancji na sprawne działanie urządzenia.
  2. W razie stwierdzenia w okresie ważności gwarancji wady lub uszkodzenia sprzętu, zostaną one Bezpłatnie usunięte w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia ( powiadomienia SERWISANTA ).
  1. Okres gwarancji wynosi xx  (zależnie od zawartej umowy z producentem/dystrybutorem sprzętu) miesiące od daty podanej na dowodzie zakupu i odnotowanej na karcie gwarancyjnej.
  2. Uszkodzenia sprzętu będące skutkiem:
  • niewłaściwej eksploatacji ( nieprzestrzegania instrukcji obsługi ),

  • nieprawidłowego montażu,

  • zdarzeń losowych i innych okoliczności, za które nie odpowiada producent ani sprzedawca, np. uszkodzenia powstałe w czasie transportu, uszkodzenia mechaniczne powierzchni lakierniczej, szkła itp.

  • żywania niewłaściwych środków eksploatacyjnych, takich jak proszki do prania, sól regeneracyjna, środki czyszczące i konserwujące nie są objęte gwarancją.

  1. Gwarancja nie obejmuje: uszkodzeń mechanicznych i chemicznych; części szklanych, żarówek, płyt katalitycznych oraz czynności przewidzianych w instrukcji, które użytkownik powinien wykonać we własnym zakresie, np. wymontowanie fabrycznych blokad zabezpieczających na czas transportu, zainstalowania sprzętu, przygotowania Instalacji elektrycznej. W przypadku drobnego sprzętu AGD wyłączone są elementy ulegające naturalnemu zużyciu (noże i tarcze tnące, głowice golące , szczotki, żarówki itp.) oraz akcesoria ( takie jak worki na kurz ,filtry itp.). Gwarancja nie obejmuje również skutków zanieczyszczenia sprzętu pyłami ( np.magnetofonów i optyki odtwarzaczy CD) ,używania niewłaściwych kaset magnetofonowych, nieoryginalnych płyt CD.
  1. Wszelkie naprawy i przeróbki wyrobu dokonywane przez osoby lub zakłady nieupoważnione przez SERWISANTA powodują utratę uprawnień wynikających z niniejszej gwarancji.
  2. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji użytkownik jest zobowiązany pokryć koszty dojazdu serwisanta według cennika warsztatu serwisowego.
  3. Karta gwarancyjna jest ważna, jeśli posiada wpisaną datę sprzedaży potwierdzoną podpisem i pieczęcią firmowa jednostki handlowej, jest bez skreśleń i poprawek oraz ( w przypadku kuchni elektrycznej lub gazowej oraz płyty grzewczej do zabudowy ) posiada adnotację o podłączeniu do instalacji elektrycznej lub gazowej przez osobę o odpowiednich uprawnieniach.
  4. Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy, jeżeli w okresie gwarancji zostanie wykonanych xx (jak w pkt 3,powyżej ) napraw i wystąpi kolejna wada potwierdzona przez punkt serwisowy  SERWISANTA.
  5. Sprzęt jest przeznaczony do eksploatacji w warunkach indywidualnego gospodarstwa domowego.
  6. Szczegółowe obowiązki gwaranta i uprawnienia nabywcy wynikające z gwarancji określa  Kodeks Cywilny.